onsdag 5. januar 2011

Ghost Busters

LORELAI: So Patty has taken it upon herself to find me a man.
SOOKIE: Oh really?
LORELAI: Yes. Here in my hand I have the pictures and resumes of the top three contenders.
SOOKIE: Anyone good?
LORELAI: No, but two of them have run with the bulls. This is so humiliating. I can find my own man.
[Jackson walks in]
LORELAI: Okay, uh, you guys talk, I have to go call Patty and stop the forced mating process. I feel like Ling-Ling the panda bear. Oh, hey, one of them’s seen Ghost Busters 124 times. Can you say score?
- Gilmore Girls episode 2.13



- It's The Stay Puft Marshmallow Man!

Og med dette har jeg vel egentlig uttrykt det jeg ville. Dette må være det tåpeligste jeg noen gang har sett. Glem Charmed, glem Buffy, glem Animorphs! Dette er en mølje av dårlige filmtriks, dårlig skuespill og generell dårlighet uten like. Etter hvert går det nesten litt sport i det, og når høydepunktet over kom på skjermen kunne jeg ikke annet enn å gi meg over. Hva enn intensjonen har vært, er filmen ihverfall gjennomført i både de små og store detaljene.



Superskurken viser seg å være en David Bowie look alike, som seg hør og bør når man lager film på 80 tallet. Er det en mann? Er det en kvinne? Nei, det er en superskurk! …i det hele tatt meget underholdende når du først har funnet fotfestet i denne absurd mislykkede lille verdenen, der helter ikke ser ut som helter og kvinner i nød har monster i kjøleskapet.

Ikke helt hva jeg hadde forventet meg, ettersom jeg har hørt snakk om denne filmen siden jeg var barn, men den har helt klart noe legendarisk over seg. Bør ses for The Stay Puft Marshmallow Man alene!

2 kommentarer:

  1. Tusen takk :)
    Fint at noen har glede av min eksamens-prokrastinering!
    Eva

    SvarSlett