fredag 17. desember 2010

Divine Secrets of the Ya-ya Sisterhood

LORELAI: Okay. Hey Rory, I don’t want you to freeze out your dad because I am.
RORY: I’m not.
LORELAI: ‘Cause I’m fine if you wanna go back to the way things were.
RORY: I think that would be a little hard this time.
LORELAI: Okay, maybe not now, but eventually.
RORY: Eventually, maybe, but for now – solidarity sister.
LORELAI: Ya ya!
RORY: You’ve been waiting for six weeks to do that, haven’t you?
LORELAI: Ya ya!
- Gilmore Girls episode 3.01



Girlpower baby..? Koselig film for all del. Om du har behov for en rolig kveld foran tven med meningsløs hygge, er dette absolutt veien å gå. Jeg greier ikke helt å bestemme meg for om Sandra Bullock er en dårlig skuespiller eller om hun bare velger dårlige roller.

Litt som en vri på The Notebook, minus romansen. Jeg har egentlig ikke så mye å si. I og med at jeg halvsov meg gjennom filmens slutt kan jeg i hvert fall si så mye som at jeg skjønte det var en happy ending der. Livslange konflikter og traumer ble ordnet opp i og jeg mener å huske mor og datter holde rundt hverandre. Om bare alle hadde noen gamle alkoholiserte tanter som kunne ordne opp. Den ukes-lange intervensjonen her fungerer mye bedre enn noe jeg har sett av psykoanalyse og atferdsterapi andre steder. Tenk om livet var så enkelt.

1 kommentar: