tirsdag 30. november 2010

An Inconvenient Truth

LUKE: So you're getting ready for the party, huh?
APRIL: Yep.
LUKE: I can get you some real wrapping paper.
APRIL: Did you not see "An Inconvenient Truth"?
- Gilmore Girls episode 7.08




Hvis dette er propaganda er den godt laget. Hvis dette er sant er jeg fristet til å løpe naken gjennom gatene med armene i været og rope ”Verden går under!”.

Jeg har forstått at Al Gore er en dreven politiker (og for øvrig at verden sannsynligvis hadde vært et bedre sted om han hadde fått litt mer makt, og enkelte andre litt mindre). Han bruker alle essene han har i ermet for å fremme et budskap han tror på. Essene er ikke få, og jeg sitter igjen med en følelse av å ha blitt manipulert av fantastisk talekunst kombinert med visuelle hjelpemidler i stor skala. Jeg ser likevel ikke så mange gode grunner til å prøve å kjempe mot. Uansett hva du måtte mene om global oppvarming kan vi være enige om en ting; forurensing er ikke en god ting. Og alle får vel litt vondt inni seg når Al Gore sier at isbjørnene drukner?

Han sa også noe om at enkelte går direkte fra uvitenhet til oppgitthet og fortvilelse når han er ferdig med sin presentasjon av ragnarok. Så sa han noe om noe annet.

Jeg er herved overbevist om at Grønnland skal smelte, renne ut i havet, og skape en istid i Europa i løpet av mindre enn ti år. Dette kommer til å skje helt plutselig. Og det er min egen feil.

Her kan du se filmen og få det på samme måte.

2 kommentarer:

  1. Hm. Kanskje dåkk Århusjenter kan starta det skandinaviske FEMEN? ;)
    http://www.side3.no/article3021281.ece

    SvarSlett